Ryby, sex, rock'n'roll a jiné drogy: Maschův deníček

23.8.2010 / Averøy - Kjønnøy, Norsko

Norsko 2010

Norsko 2010 - deníček

Tak jako loni, rozjeli jsme se i letos v létě na rybářskou dovolenou do Norska. A stejně jako loni jsem si psal deníček, abych zážitky přiblížil těm, kteří s námi nejeli (a hlavně sobě, až si za pár let budu chtít zavzpomínat, protože skleněná nemoc je sviňa...)
Při četbě buďte shovívaví, nejsem ani spisovatel, ani odborník na norský rybolov...

Protože loňská dovolená v Norsku, na ostrově Averoy, se nám moc líbila, rozhodli jsme se ji zopakovat. Bohužel, kvůli technickým problémům na domě, nevyšlo ubytování u Tora Johansena, u kterého jsme byli v minulém roce. Oslovili jsme tedy zprostředkovatelské agentury a nakonec nám nejvýhodnější přišla nabídka CA Averoya Travel (www.rybolov-norsko.cz). Další změna byla v počtu výletníků a dopravě - oproti loňsku jsme se chtěli vyhnout zbytečným nákladům na benzín a trajekt, a zvýšením počtu posádky snížit náklady na ubytování. Místo čtyř lidí v autě s vlekem jsme se tedy dohodli na šesti lidech v Tranzitu. Těsně před odjezdem se ale nepatrně věci zkomplikovali a konečná sestava je osmičlenná, ve dvou osobních autech. Chytat ryby ani všichni nebudeme, já jsem k výletu do Norska nahlodal Klárku, která souhlasila pod podmínkou, že si s sebou vezme kamarádku Aničku, a Averoyu s blízkým okolím budou vychutnávat turisticky, stejně jako se na to chystali Jana s Jonášem.

Norský deníček

Čtvrtek 19.8.2009 - Směr sever

Čtvrtek 19.8.2009 - Směr sever Je tu netrpělivě očekávaný den odjezdu. Je hodně brzo ráno a nám se z vyhřátého klobouku nechce. Nakonec ale startujeme podle plánu, dokonce s malým předstihem. V Holešovicích nakládáme...

Pátek 20.8.2010 - Donbås a Dovrefjell

Pátek 20.8.2010 - Donbås a Dovrefjell Odpoledne se pod Lillehammerem napojujeme na E6 - severskou magistrálu, která nás vede celodenní úmornou jízdou až do Donbåsu, což je nám z loňska známé velké informační centrum pro národní parky Dovre a Rondane...

Sobota 21.8.2010 - Příjezd na Averoy

Sobota 21.8.2010 - Příjezd na Averoy Po druhé hodině odpolední nás konečně čeká ostrůvek Kjønnøy, přivítání od pana domácího, předání domku, lodě a můžeme se vrhnout na vybalování a do stěhovacích a zabydlovacích zmatků. Pak jdeme prvně prozkoumat místní vodu...

Neděle 22.8.2010 - Jeskyně Trollkyrkja

Neděle 22.8.2010 - Jeskyně Trollkyrkja Prší a vypadá to na celý den. Na ryby to není. Po snídani se rozhodujeme jet na výlet. Kousek za Eide je mramorová jeskyně s vodopády - Trollkyrkje - trolí kostel...

Pondělí 23.8.2010 - Konečně ryby

Pondělí 23.8.2010 - Konečně ryby Vstáváme s Karlem brzo a jdeme pod velký most. Místo vypadá slibně - hned ze sklály padá sráz do hloubky, která by podle námořní mapy měla být až šestnáctimetrová. Je tu také velmi silný proud přílivu...

Úterý 24.8.2010 - Rybářka Klára

Úterý 24.8.2010 - Klárka rybářka Po snídani Jonáš s Janou odjíždějí na dvoudenní výlet do rezervace Dovrefjell, táta s Karlem a Lubošem berou loď a budou objíždět maják a já s Klárkou a Aničkou jedeme do středu ostrova...

Středa 25.8.2010 - Chytání pod mostem

Středa 25.8.2010 - Chytání pod mostem Holky chtějí vystoupit na Meeknoken, já jedu najprve na malé pstruží jezero u Meeku a po pár rybkách odjíždím na legendární fiskpoint na mostech Atlanterhavsveien...

Čtvrtek 26.8.2010 - Velbloud skrývá ryby

Čtvrtek 26.8.2010 - Velbloud skrývá ryby Holky jedou navštívit Bremsnesskou jeskyni a skanzen v Kvernesu. My se zatím domlouváme se správcem, že vyrazí s námi na moře a ukáže nám top místa u Velblouda...

Pátek 27.8.2010 - Poslední den

Pátek 27.8.2010 - Poslední den Tak dneska jsme si pospali. Vykutálíme se z pelechů až v deset. Žádná škoda, protože venku leje jak z konve. Luboš se souká do neoprenu a jde se poprvé potápět...

Sobota 27.8.2010 - Cesta domů

Sobota 27.8.2010 - Cesta domů Zpáteční cestu pro změnu volíme nikoli přes Sunndal a Opdal, ale po silnici E136 údolím řeky Rauma. Míjíme pověstnou Trollveggen - stěnu Trolů...

Norsko - rady na cestu

Norsko - rady na cestu Rozhodně bych se neodvažoval o sobě tvrdit, že jsem se stal na Norsko expertem. Nicméně, než jsem vyrazil, prošel jsem hodně velké množství informací a rád bych je případným zájemcům trochu shrnul na jedno místo. Text byl sepsán po loňské výpravě, ale je stále platný, mírně aktualizovaný...

Norsko - rady pro rybáře

Norsko - rady pro rybáře Druhá část obecných rad a doporučení, která se vám mohou hodit pro plánování prvního výletu do Norska. Týkají se táboření, houbaření a hlavně rybaření...

Reklama

Entropie - profesionální tvorba www stránek