Ryby, sex, rock'n'roll a jiné drogy: Maschův deníček

22.8.2010 / Jezero u jeskyně Trollkyrkja, Norsko

Norsko 2010

Neděle 22.8.2010 Jeskyně Trollkyrkja

Samozřejmě ráno prší. Jdu se podívat na molo, nechal jsem tam včera prut s kusem tresky. Úlovky jsou hned dva. Na háčku je úhoř a do šňůry se zamotal racek chaluha. Trochu po mně seká zobákem, ale nakonec trpělivě drží, než ho vymotám a pustím. Úhoř takové štěstí nemá, jde na pekáč.

Marína, na molu pruty nalíčené na platýze Něco se chytlo Chaluze se vymotávání z pletenky moc nelíbilo

Po snídani se rozhodujeme jet na výlet. Kousek za Eide je jeskyně Trollkyrkje - trolí kostel. Více než hodinový výšlap do řádného krpálu ve vytrvalém dešti je ale odměněn opravdu úchvatnou podívanou na dvě mramorové jeskyně s vodopády a kouzelným ledovcovým jezírkem. U vchodu do dolní jeskyně musíme trochu ošetřit potlučeného staršího pána, který se pokusil projít jeskyní bez baterky a rozrazil si drobet o strop hlavu. I přes psí počasí je tu docela rušno, cestou dolů míjíme několik skupinek turistů. Vracíme se naprosto promočení a musí být na nás legrační pohled, když se na parkovišti svlékáme a nastupujeme do auta v negližé, abysme nepromáchali sedačky. Budeme muset na chatě zprovoznit přímotop a sušicí koutek.

Cedule na parkovišti Až tam úplně dole jsme nechali auto Výstup vede prakticky potokem

Sestupem po žebříčku do horní jeskyněTouhle dírou voda padá do dolní větší jeskyněVšechno je mokré, kamerana štěstí neNeuvěřitelné barvy mramorové jeskyně

Neuvěřitelné barvy mramorové jeskyněVstup do dolní jeskyněV okolí je několik starých měděných dolů, i tady je na stěnách měděnkaJezero nad jeskyní, z něj do jeskyně padá voda

S rybařinou je to dnes na pendrek, počasí nedovoluje nic podnikat. Karel s Lubošem a Jonem sice vyjeli na moře a přivezli nějaké makrely, ale déšť je nepříjemný. Makrely silně prosolujeme (čímž se připravujeme o všechnu sůl) a dáváme je do udírny. K večeři budou hotové. Teplá uzená makrela mi moc nechutná, je spíš jak vařená. Po vychladnutí se to trochu zlepší a chuťově se přiblíží tomu, co známe z domova. Stejně tak mne neoslovil uzený úhoř. K večeři si dám raději smaženici z čerstvých hub.

« Předchozí den Další den »

Klárka si také psala deníček. Jak tenhle den viděla ona:

Prší, prší, prší ........ a je zima. Tak takhle je to prý v Norsku normální.
Rozhodli jsme se, že půjdeme na túru do jeskyně Trollkyrkje-Trolí kostel. Vyrazili jsme - Myšák, Vašek, Anička, Jana a já. Bylo to super i přesto, že jsme promokli až na kost. V autě jsme pak seděli s kalhotama u kolen, abysme nezmáčeli sedačky :-)
Cesta nahoru byla strmá (a plná nebezpečných děr...), přes potoky vody. Nahoře nás čekala nejdříve na pohled malá jeskyňka, kterou se ale dalo projít asi 30 metrů až k vodopádu v nádherné síni. Nad touhle jeskyňkou byl vlez do další, do které jsme vlezli po žebříku. A od téhle jeskyně vedla cesta ještě nahoru k ledovcovému jezírku. Prostě nádhera ...
V naší chatičce je naštěstí přímotop, takže jsme ho mohli dosytosti vyzkoušet...

« Předchozí den Další den »

Reklama

Entropie - profesionální tvorba www stránek