Ryby, sex, rock'n'roll a jiné drogy: Maschův deníček

24.8.2010 / Averoy, Norsko

Norsko 2010

Úterý 24.8.2010 Rybářka Klára

Brzo ráno sjedeme s Karlem a Lubošem na špici na polaky. Moc ale nejdou, větší je jen jeden a Jonáš chytil pěknou jehlu. Počasí nic moc. Střední vítr a přeháňky. Na loď se mi kvůli houpání nechce.

Karel na špici Mořská jehla, má zvláštní zelené kosti a místa po vypadlých šupinách Jonáš na špici

Po snídani Jonáš s Janou odjíždějí na dvoudenní výlet do rezervace Dovrefjell, táta s Karlem a Lubošem berou loď a budou objíždět maják a já s Klárkou a Aničkou jedeme do středu ostrova. Holky chtějí udělat výstup na horu Gulltanna (Zlatý zub, 591 m.n.m.), já jdu na pstruhy. Holky ale trasu zvládli tak rychle, že si vlastně moc nezachytám. Jen tři menší potočáci. Zhruba v půlmetrové hloubce u ostrůvku v jezeře najdu naprosto nepoškozený nůž Fiskar. Bohužel o chvíli později je radost z cenného nálezu zkalená tím, že vykoupu foťák. Jak se později ukáže, ani rychlé rozmontování a vysušení mu nepomůže :-(

Na vrcholu Gulltanny Staré měděné (a snad i zlaté) doly Model

Po večeři mě Klárka totálně překvapuje přáním jít se mnou na ryby. Anička jede s ostatními poprvé na loď a já jdu s Klárkou na špici. Učím ji nahazovat a hned při prvním stahování lapím polaka. To vypadá slibně. Ale stejně jako už tolikrát před tím, další ryby už bohužel neberou. Přesto je Klárka trpělivá a háže a háže. Já to občas zkusím a chytím dvě pidiryby. Pak má ale záběr Klárka. Polak má určitě přes šedesát, to je na první životní rybu slušný kousek. Bohužel ho při pokusu o vytažení z příboje Klárce ztrácím. Další hodinu házíme bez kontaktu a tak se přesuneme na molo. Tam Klárka rozjíždí mohutnou chytačku a tahá jednu rybu za druhou, zatímco já jen drobky a jsem pasován do role pouhého nosiče ryb. Ve výsledku má Klárka dokonce na kontě zatím největší rybu výpravy.

Klárka tahá svoji první rybu A pak chytá jednu za druhou Klárčin úlovek

Klárka se svou první, vlastně druhou rybouAnička se chystá na mořeLuboš připravuje loďTrochu krvavého zatiší

« Předchozí den Další den »

Klárka si také psala deníček. Jak tenhle den viděla ona:

Výlet na Gulltannu, 594 m nad mořem. Vyrazili jsme po 9. hodině i s Michalem, který se rozhodl chytat na jezeře pod Gulltannou. Na cestu jsme se vydali z parkoviště, kde jsme nechali auto.

Výhledy z Gulltanny

Po nějaké době se od nás Michal odpojil a cca po 3,3 km jsme s Aničkou odbočily na lesní cestu, která měla vést až na vrchol. Cestou jsme potkávaly jednotlivce, jak doslova běží nahoru (jeden běžel i dolů). Míjel nás pán v teplákách a tričku s obrovskou dogou a když jsme pak šly dolů, potkaly jsme zrzavou Norku a musely jsme se jí zeptat, jestli nemají nějakou soutěž, něco jako "běh na Gulltannu". Prý ne, takhle si na kopec vyběhnou místní celkem často. Něco jako když mi chodíme na procházku do parku. To také dokládá vrcholová kniha, kde se každý "běžec" zapisuje nejenom jméno ale i počet výstupů-výběhů na vrchol. Ale taky se pochlubila, že soutěž "Běh na Guilltanu" opravdu pořádají a koná se hned tuhle neděli. To my ale už v Norsku nebudeme...

Na vrcholu pěkně foukalo, ale za ten výhled to stálo :-) samozřejmě jsme se též zapsaly do vrcholové knihy. Protože se počasí začalo trošku kazit, vrátily jsme se dolů stejnou cestou. Došly jsme zpátky k autu, daly si svačinku a čekaly na Myšáka.

Výhledy z Gulltanny Výhledy z Gulltanny

Na cestě z Guilltany jsem se rozhodla, že taky zkusím to rybaření. Myslím, že to Myšáka dost překvapilo, ale měla jsem pocit, že je rád. Šli jsme na špičku vedlejšího ostrova (jako první den). Myšák mi ukázal, jak se zachází s prutem, jak se nahazuje atd. Bála jsem se, že nebudu dost trpělivá, ale nakonec jsme chytali s Michalem 4 hodiny (místo jsme několikrát změnili) a úlovky byly fakt pěkné :-) Chytla jsem asi 4 tresky polak, z toho hned tu první Michal bohužel ztratil při gafování (chytám odborné termíny :-) prostě když chtěl rybu vylovit z vody). Jeden z polaků měl 63 cm, necelá 3 kila, což je zatím největší ryba výpravy!!! :-)
Anička si navečer vyjela s LUbošem a Karlem na moře a nachytala mraky makrel :-)

« Předchozí den Další den »

Reklama

Entropie - profesionální tvorba www stránek