Ryby, sex, rock'n'roll a jiné drogy: Maschův deníček

13.8.2009 / Glama, Norsko

13.8.2009 / Glåma, Norsko

Norsko 2009

čtvrtek 13.8.2009 Cesta do Norska

Počasí je od rána dubnové. Chvíli prší, chvíli svítí slunko. Míříme na sever k obrovskému švédskému jezeru Vänern. Jedeme podél břehu skoro hodinu, ale nemůžeme najít žádné pěkné místo na táboření a případný lov. Také počasí je spíš čím dál tím horší než lepší a tak jedeme dál na sever k norským hranicím. Na jednom zajímavém místě se na chvilku zastavujeme, ale během chvilky začíná průtrž mračen a tak definitivně opouštíme myšlenku na švédské štiky a pokračujeme do Norska. Hranice překračujeme bez zastavení a vypadá to, že se v Norsku počasí lepší.

Prvním větším městem v Norsku na naší cestě je Kongsvinger. Vybíráme tu z bankomatu norské koruny a jdeme na poštu koupit norské sladkovodní rybářské lístky. Poštovní přepážka je přímo v supermarketu. Každá povolenka stojí 220 noků – norských korun, plus 75 noků poštovní poplatky.

Z Kongsvingeru míříme dál na sever k doporučenému „štičímu ráji“, které se má nacházet v okolí města Kopang a jezera Storsjøen. Okolo třetí hodiny stavíme na nádherných peřejích řeky Glåma (na aglických mapách Glomma). Honza tu chytá první rybu výpravy – okouna okolo třiceti centimetrů. Pod peřejemi sedí pětice černochů a sleduje naše marné pokusy s woblery. Když odcházíme, tak vytahují třímetrové bidlo s přivázaným motouzem a jdou taky chytat. Radši pojedeme, nestojíme o to vidět, jak nám to s tím klackem předvedou na místních lososech.

K jezeru Storsjøen dorážíme okolo páté. Počasí je celkem slušné, neprší. Našli jsme nádherné místo k táboření. Voda je průzračná, ale hrozně mělká. Stavíme stan a nahazujeme pruty na položenou. Za chvíli máme prvního duháka a do setmění chytíme ještě dva menší. Pruty necháváme ve vodě přes noc a jdeme na kutě. Táta spí v autě, Karel pod širákem a my s Honzou ve stanu.

Pěkná voda a zvláštní mřížovitá eroze skal kousek od Vanern Tábořiště u jezera Storsjøen Jezero Storsjøen je u břehů dost mělké

« Předchozí den Další den »

Honza si taky každý den klapal do svýho chytrýho tydlifonu deníček. Třeba vás zaujme, jak stejné věci viděly jeho oči. Neupravovanou kopii předkládám:

Ctvrtek: hrozny, bolej me zada, krk a klizi se mi oci unavou. Dneska spim ve spacaku venku i kdyby snezilo. Aspon se natahnu. Dopoledne jsem dostal na osahani auto. Je trochu dychavicny do kopce. Bylo zajimavy sledovat, jak se tata drzi, aby mi nekecal do rizeni jako Michalovi ;). Michal bohuzel protlacil svoje cd s mp3 Wohnoutu. Strasny, klika, ze mam sluchatka a spoustu filmu. Takze jsem shlidnul Poirota, posledni plavky a Marplovou :). Jeli jsme v kuse az na prestavky na jidlo. Karel jednu zastavku odesel na zachod a vratil se za chvilku s trema kremenacema, jeden mel urcite kilo. Mame sebou vajicka, takze kdyz nic, tak uplnej debakl to nebude, privezeme houby ;). Ve ctyri jsme zastavili u nejaky reky. Karel s Misou vyrazili pod splav, ja 15 minut bojoval s novym prutem (najit,rozbalit,najit navyjak,namontovat,najit vlasec, natocit na navijak,pripravit trpitku,pripevnit trpitku,....) a vyrazil jsem. Nasel jsem nadhernou pisecnou dunu, oddelenou v rece asi 2 metry sirokym pasem. Stacilo sundat boty a prebrodit po kolena a uz jsem si vykracoval v teplem pisku. 10x nahodim a uz taham 30ti centimetrovyho okouna. Ani se nepral, asi tusil, ze ho stejne pustim. Nadsenej a natesenej menim trpitku a nahazuju a nahazuju a nic a nic. Pak prijde Karel ze nemaji zaber (uz lovi urcite pul hodiny). Me se pak podarilo 2x prehodit trpitku pres elektricke vedeni. Mam tam tezky zavazi na more, takze hazim tak 50 metru :). Holt na lov na rece vybavenej nejsem. Nastesti se mi ji vzdy podarilo dostat dolu.
Ted je devet vecer a my jsme u sticiho jezera. Maji tu byt premnozene stiky, ale jak posloucham nadavky kluku dole tak to je mozna jen povera. Ted jde tata nastvane spat, ze to nema cenu ;). Ja lezim ve stanu a tesim se na spanek. Dole sploucha voda, jsme na uplne zastrcenem miste, idealni pro stanovani. Snad bude zitra hezky, vykoupu se a ukazu jim se trpitkou, co to znamena v reale stesti zacatecnika :)
Navigace mi ted ukazuje domu 1680km a na zmensenem pohledu pres Evropu si teprve uvedomuji, jak moc daleko na severu uz jsme. Pripadam si jak kosmonaut, co je daleko od zeme a uvedomi si to az kdyz koukne z okna ;). Jdu chrchr, takze dobrou.

« Předchozí den Další den »

Reklama

Entropie - profesionální tvorba www stránek